Sekutu

Saturday, August 20, 2011

Malam 1000 bulan

Salam Ramadan semua.... 

Entri kali ni aku citer pasal ramadan. Dalam bulan ni Allah swt telah menguji kesabaran aku dengan pelbagai dugaan yg besar dan berat bagi aku. 

Pertama sekali awal ramadan aritu aku punye laptop kesayangan telah hilang akibat dicuri, aku pun x tau la apa la salah aku sampai si pencuri sanggup curi sdg kan tu bulan yg mulia. Subhannallah maha suci allah. Pada masa tu aku rasa sangat down giler2 lah cube bayangkan assignment aku yg belambak dalam tu adoiii tuhan sajalah yg tau apa yg aku rasa. 


Kedua dugaannye datang sewaktu aku nk pulang ke kampung 2 minggu lepas. Waktu kira2 jam sekitar kul 9 malam. Tiba2 kereta aku pancit di Jalan syed putra. Allahuakbar masa tu aku pun x tau la nk kata apa... lepas je buka nut tiba2 pegi kat boot kete tgk xde jack... adoiii... masa tu mmg mati kutu dah x tau nk buat apa... tahan kete sume xde nk benti.. tapi alhamdulillah ade la seorang hamba allah ni berhenti jgk... alhamdulillah allah tu maha penyayang... lepas tu die pun bersusah payah la tolong aku jack pakai hidraulic jack die... lepas tu aku nk bayar la upah tp die x nk... kalau nk tau die ni bukan islam... alangkah indah nye kalau die ni islam sangtlah besar pahala yg die dapat.. harap2 aku berdoa suatu hari nanti die akan mendapat hidayah allah..


Namun begitu setelah pelbagai ujian yg hadir aku tidak putus2 utk terus mengucapkan syukur kerana aku masih lagi diberi peluang untuk terus hidup dan menghirup udara Allah. Alhamdulillah. Jadi di malam sepuluh terakhir ni marilah kita sama2 perbanyakkan segala amalan kita agar menemui malam 1000 bulan iaitu malam Al-Qadar... subhannallah amatlah bertuah bagi siapa yg menemuinya.... 



No comments:

Post a Comment

Halwa Telinga